سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از امام رضا علیه السلام پرسیده شد : آیا مردم می توانند پرسیدن از چیزی را که بدان نیاز دارند واگذارند؟ فرمود : نه . [یونس بن عبد الرحمان از برخی یارانش]

در نشست رؤسای اتحادیه های صنف آرایشگران مردانه مراکز استانها مطرح شد؛

آرایشگران نقشه راه تدوین کنند/ بانک اطلاعاتی آرایشگران جمع آوری می شود

نشست رؤسای اتحادیه های صنف آرایشگران مردانه مراکز استانها به میزبانی اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران در هتل فردوسی تهران برگزار شد.


در این نشست که با حضور علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران و رؤسای اتحادیه صنف آرایشگران مردانه مراکز استانها با موضوع دومین جشنواره هنر دهم برگزار شد، مهدی جمشیدی مشاور اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران گفت: سه تهاجم فرهنگی در حوزه مدل مو، لباس و علایم، کشور را تهدید می کند.

وی افزود: در بخش علایم جای نگرانی نیست در بخش لباس نیز براساس قانونی که در مجلس تصویب و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد از سال 86 این موضوع در دستور کار دولتمردان قرار گرفت و در این باره هرساله جشنواره برگزار می شود.

جمشیدی تصریح کرد: مدل مو حساس ترین تهاجم فرهنگی است که از سوی سایر کشورها انجام می شود و سالهاست که برای جلوگیری از این تهاجم کار جدی صورت نگرفته است.

مشاور اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران بیان کرد: سال گذشته آرایشگری به عنوان هنر دهم معرفی شد و در تلاش هستیم تا مدل موی ایرانی را به سایر کشورها معرفی کنیم و همچنین نخستین جشنواره هنر دهم در اسفند سال گذشته با حمایت کامل رئیس اتاق اصناف ایران برگزار شد و با استقبال خوبی روبرو بود.

وی افزود: از اول مرداد مطالعات پژوهشی دومین جشنواره هنر دهم آغاز شده و  قصد داریم اواخر دی ماه سال جاری جشنواره را به صورت ملی و سالهای آینده در سطح بین المللی برگزار کنیم.

جمشیدی اظهار داشت: رؤسای اتحادیه های صنف آرایشگران مردانه می توانند جشنواره هنر دهم را در سطح شهر و یا استان خود برگزار کنند.

مشاور اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران تصریح کرد: کارهای مطالعاتی دومین جشنواره هنر دهم مرداد، شهریور و مهر انجام می شود و فراخوان جشنواره نیز آبان و آذر منتشر و کارهای اجرایی در دی برگزار می شود و  همچنین 25 تا 30 دی  مراسم اختتامیه دومین جشنواره هنر دهم برگزار خواهد شد.

دومین شماره نشریه هنر دهم شهریور چاپ می شود

وی ادامه داد: دومین شماره نشریه هنر دهم شهریور در تیراژ 10 هزار نسخه چاپ می شود، به طوریکه هشت هزار نسخه در سطح استانها و 2 هزار نسخه نیز در سطح تهران توزیع خواهد شد.

جمشیدی بیان کرد: نخستین بار است که رؤسای اتحادیه های صنف آرایشگران مردانه کشور گردهم آمدند و قصد داریم در این گردهمایی در زمینه ترویج مدل مو و فرهنگسازی صنف قدم برداریم که متأسفانه تا کنون این موضوع مورد غفلت واقع شده است.

 مشاور اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران درباره باشگاه هنر دهم گفت: عضوگیری در باشگاه هنر دهم در تهران آغاز شده و بر اساس شیوه نامه ای که تنظیم می شود تمام افرادی که دارای مجوز هستند و حتی کسانیکه مجوز ندارند و در این حرفه مشغول هستند می توانند به عضویت باشگاه درآیند و از خدمات رفاهی آن بهره مند شوند.

جمع آوری بانک اطلاعاتی آرایشگران

جمشیدی از جمع آوری بانک اطلاعاتی آرایشگران خبر داد و افزود: بانک اطلاعاتی آرایشگران به منظور ارائه خدمات بیشتر به این صنف به زودی جمع آوری می شود. همچنین قصد بر این است تا برند سازی سالن های آرایش و پیرایش نهادینه شود.

اتحادیه های صنف آرایشگران نقشه راه تدوین کنند

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران که میهمان ویژه این نشست بود در ادامه تصریح کرد: در حوزه مسایل فرهنگی شاید یکی از کلیدی ترین مسایل حال حاضر کشور که تا کنون مغفول مانده کمرنگ بودن حضور نهادهای مردمی در بحث فرهنگی کشور بوده و یکی از دلایل آن نبود شرایط لازم برای انجام این کار است.

وی افزود: واقعیت کلی این است هرجایی که حضور مردم را داشتیم موفق بودیم ولی در عرصه فرهنگی و اقتصادی حضور نهادهای مردمی کمرنگ بوده است.

فاضلی تصریح کرد: در جلسه ای که خدمت رئیس جمهوری و آقای جهانگیری بودم این موضوع را مطرح کردم که از گذشته تا به امروز نگاهی که دولت داشته عدم حضور فعال نهادهای مردمی بوده است خوشبختانه با تدبیری که مقام معظم رهبری دارند باعث شد به یک وفاق ملی دست یابیم، به طوریکه باید در بحث رفع تحریم ها نیز به سرمایه گذاری داخلی توجه شود تا این حوزه آسیب پذیر نشود.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: دشمن در هرکاری که در برخوردهای فیزیکی در این 36 سال انجام داده خوشبختانه موفق نبوده به همین دلیل اهداف خود را در بخش فرهنگی و اقتصادی کشورمان دنبال می کند.

 وی ادامه داد: دشمن شما ها را مورد هدف قرار داده و به عنوان وسیله برای بی هویت کردن جوانان کشورمان استفاده می کند و آموزش می دهد که اینگونه خود را آرایش کنند.

فاضلی تصریح کرد: صنف آرایشگران در مقابله با تهاجم دشمن تأثیرگذار است و ما در مجموعه اتاق اصناف ایران در خدمت این صنف که در عرصه فرهنگی کشور وارد شده خواهیم بود.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه صنف آرایشگران می توانند به اتاق اصناف ایران نقشه راه ارائه دهند اظهار داشت: اگر نقشه راه به اتاق اصناف ایران ارائه دهید من براساس آن پیش خواهم رفت و تقاضا دارم برنامه ای تدوین کنید و در آن خواسته هایتان را مطرح کنید.

شغل آرایشگری باید متحول شود

مصطفی گواهی رئیس اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران در ادامه این نشست تصریح کرد: هیآت مدیره اتحادیه از سال 89 فرهنگسازی در حوزه مدل مو ایرانی را آغاز کرده است.

وی افزود: کشورهای اروپایی با برنامه ریزی هایی که انجام می دهند قصد دارند ژورنال ها و تهاجم های فرهنگی مختلف را به ایران تزریق کنند.

گواهی تصریح کرد: بر ای نخستین بار است که زنجیر مفقوده در حوزه آرایشگری را پیدا و وصل کردیم به طوریکه فرهنگی درست کردیم به نام هنر دهم و در قالب این هنر نخستین جشنواره مدل مو ایرانی را برگزار و نخستین ژورنال مدل مو ایرانی را در سطح کشور عرضه کردیم.

رئیس اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران اظهار داشت: رئیس مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اماکن ناجا از نخستین جشنواره هنر دهم حمایت و در این باره ما را حمایت و  تشویق کردند.

وی ادامه داد: شغل آرایشگری باید متحول شود و این امر با فکرهای زیبا و نافذ آرایشگران انجام پذیر خواهد شد.

گواهی در آخر ضمن انتقاد از صدا و سیما افزود؛ متأسفانه با وجود نامه نگاری های متعدد و حضور خبرنگاران، هیچ پوشش خبری از سازمان صدا و سیما جهت انعکاس این رویداد فرهنگی صورت نگرفت و نخستین جشنواره هنر دهم بازتابی در رسانه داخلی نداشت که همین امر باعث گردید که رسانه های بیگانه این موضوع را مطرح نمایند.

بنابر این گزارش؛ بر اساس دعوت اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران، روسای اتحادیه های مراکز استان کشور در روزهای 10 و 11 مرداد گرد هم آمده و در خصوص برگزاری دومین جشنواره هنر دهم بحث و تبادل نظر گردید.



94/5/12::: 1:30 ص
نظر()